Czym jest Price Matching?

IMG_20140630_115929
Dziś o price matchingu, czyli jak kupić sprzęt elektroniczny w sklepie stacjonarnym, płacąc najniższą cenę z Amazona.

Postanowiłam dziś kupić skaner częstości radiowych (urządzenie do słuchania transmisji radiowych w pasmach CB, lotniczych, służb ratunkowych itp). Jako że nie chciałam czekać kilka dni na dostawę, znalazłam interesujący mnie model na stronie internetowej dużego supermarketu z elektroniką Fry’s, który znajduje się kilkaset metrów od mojego domu.

Cena online (z możliwością odbioru tego samego dnia w sklepie) wynosiła $89.99. Sprawdziłam zatem, ile ten sam produkt kosztuje na Amazonie. Najtańsza oferta, jaką znalazłam, miała cenę $73.87 (z darmową wysyłką). Zwykle zaczęłabym się pewnie zastanawiać, czy tak bardzo zależy mi na kupieniu skanera tego samego dnia, ale nie w Stanach!

Z ofertą Amazona w ręku poszłam do supermarketu obok mnie. Tam cena skanera wynosiła $94.99. Pokazałam obsługującej mnie osobie ofertę konkurencji i cena została automatycznie obniżona. Z tego co rozumiem, sklepy posiadają program komputerowy, który sprawdza cenę konkurencji. Jako że aktualna cena na Amazonie była jeszcze niższa niż w momencie, w którym sprawdzałam ofertę, to obsługa obniżyła cenę nawet więcej niż się spodziewałam. Koniec końców zapłaciłam $72.40 za produkt wystawiony w sklepie w cenie $94.99.

Fizyczna sieć sklepów zrobi wszystko, żeby konkurować z internetowym gigantem, jakim jest Amazon, ale zapewne i tak zarobili nieźle na tym skanerze. Dodatkowo przypuszczam, że tylko mały procent klientów korzysta z price matchingu (tak jak mały procent klientów korzysta z kuponów), tym niemniej dobrze o tym wiedzieć i nie przepłacać!

Oczywiście nie każdy sklep oferuje price matching, ale jest on szczególnie popularny w sklepach z elektroniką (duże sieci typu Best Buy lub Fry’s Electronics). Takie sklepy oferują też często darmowe zwroty w ciągu miesiąca, dzięki czemu, kupując coś, nie trzeba się długo zastanawiać, bo można to oddać albo wymienić na inny model. Jak można się domyśleć, o to właśnie chodzi sklepowi, bo większość klientów skusi się na niepotrzebny produkt (przecież można oddać), a potem i tak już go nie zwróci. Ułatwia to jednak wypróbowanie produktu, jeśli nie jesteśmy pewni, czy spełnia on nasze oczekiwania, na przykład czy jest kompatybilny z innym produktem, który już posiadamy.

6 przemyśleń nt. „Czym jest Price Matching?

  1. Hej,
    Czy mogłabyś podpowiedzieć z jakiej firmy korzystałaś przy przeprowadzce do USA.
    Chciałbym zapakować cały kontener bo muszę upakować złożony szybowiec a skoro będzie miejsce to dołożę swój dobytek domowy :)

    dzięki i pozdr

      1. Bardzo dziękuję za błyskawiczną odpowiedź !!!!
        Oczywiście, że jest najważniejszy……ale skoro będzie miejsce to coś dołożę :)

        pozdr
        janusz

  2. Witam,
    Zaczęłam przeglądać twój blog, bo także zastanawiam się nad przeprowadzką (znowu) do USA. 4 lata temu przeprowadziłam się na FL ale w zeszłym roku zdecydowałam się wrócić do Polski. Głupio zrobiłam, bo znowu całę zamieszanie przeprowadzki przede mną :(
    W tej chwili szukam firmy przeprowadzkowej, któr mój niewielki dobytek zabierze z powrotem do USA. Widziałam gdzieś wśród twoich wpisów, że korzystałaś z Universal Express. Już do nich dzwoniłam z prośbą o wycenę ale może jest tu ktoś jeszcze, kto korzystał z pomocy innych firm i podzieli się doświadczeniami. Pozdrawiam wszsytkich emigrantów i expatów :)

    1. Nigdy nie szukałam listy sklepów, które oferują price matching, ale myślę, że dobrym punktem startu byłyby strony o kuponach (couponing).

      Jeśli chodzi o pojedynczy sklep, to najłatwiej sprawdzić to na stronie danego sklepu (google: nazwa sklepu + „price matching”).

Odpowiedz na „PQAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


trzy + 8 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>